Posted by admin on October - 30 - 2018 | Comments Off

Układ hamulcowy montuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych detalów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się wyjątkowego płynu hamulcowego. Bez niego utrudnianie nie jest dopuszczalne. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie zwiększa się. Porusza to klockiem hamulcowym, który jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca na ogół wykonane są ze stali. Powinny być one wentylowane, ponieważ w trakcie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest bardzo wysoka – sprawdź zawory pneumtyczne. Prócz fundamentalnego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Przeważnie znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami samochodu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest specjalna linka, która prowadzi do układu. Przy hamulcu manualnym nie występują klocki i tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.